Tuesday 1 March 2011

Ulkomaalaisen elämä Suomessa- Grammar Course Assessment

Minä muutin Suomeen 13. joulukuutta 2009, koska minä halusin asua minun suomalaisen poikaystävän kanssa. Ensimmäinen asia, jonka tein, oli etsiä suomen kielen kurssi Tampereella. Kävin yhdellä kurssilla, mutta opin vain vähän, ja emme koskaan harjoitelleet puhumaan.

Seuraavaksi minä päätin aloittaa uusiutuvan energian kurssin Jyväskylän yliopistossa. Sen jälkeen minä haen töihin ympäristöalan yrityksiin. Kun olen valmistunut, haluaisin olla työssä jäteteollisuudessa ja osata puhua ja kirjoittaa hyvää suomea. Aloitin yliopistossa elokuussa 2010 ja lopetan vuonna 2012.

Minun mielestä on hyvin vaikea oppia suomea, koska en ole koskaan ennen oppinut toista kieltä.

Not the longest piece of Finnish free writing but not the most grammatically easy piece either! I haven't had this graded yet but I am proud of it!

No comments:

Post a Comment