Tuesday 10 August 2010

Minä

Ok, the homework we had a while ago was to write a little about yourself in Finnish... basic but necessary when meeting new people.

So I will write in spoken language as this will mostly always be spoken...

Päivää! Mun nimi on Kate. Hauskaa tavata. Mä oon kakskytviis vuotias. Mä oon Englantilainen. Mun äidenkeili on englanti mutta myös mä puhun vähän suomea. Mä ymmärrän suomea hyvin mutta mä en puhu sitä paljon vielä! Ma oon opiskelja. Mä opiskelen uusiutivaa energiaa. Mä asun Tamperella. Mä nyt asun Jyväskylässä mutta mä oon kotoisin Englannista. Mä oon avoliitossa ja mulla on avomies. Vapaa-aikana luen ja katson elokuvia. Mää harrastan lukemista, kävelyä kiipeilyä ja opettelen hiihtoa. Mä on rouka-allergia.

Scary thing is we are a lot past this level now and all in a week but I am trying to keep my blog up to date with this intensive course! =)

No comments:

Post a Comment